Z uwagi na dużą ilość dodatkowych urządzeń elektrycznych w części naszych honkerów (m.in. dodatkowe akumulatory) szukaliśmy rozwiązania problemu niedostatecznego ładowania.
Znaczna część naszych honkerów jest z roczników 2000-2005 i posiadają jeszcze 70 amperowy alternator starego typu, napędzany paskiem klinowym. Nowsze egzemplarze już fabrycznie są wyposażone w alternatory 105 amperowe (pasek wielorowkowy) i stąd pomysł by w starszych autach dokonać wymiany układu ładowania na nowszy typ.
Operacja nie polega wyłącznie na wymianie samego alternatora. Niezbędna jest wymiana kół pasowych z przystosowanych pod pasek klinowy na takie przystosowane pod pasek wielorowkowy oraz zmodernizować sam system mocowań.
Z pomocą przyszła firma Motorpol, która na naszą prośbę przygotowała zestawy niezbędne do dokonania takiej przeróbki (obecnie znajdują się już w ich ofercie).

W pierwszej kolejności należy zdemontować stary alternator wraz z kołami pasowymi oraz mocowaniem.


Montaż nowych kół pasowych oraz mocowań. Łatwo zauważyć, że nowy system jest bardziej skomplikowany od starego. Kolejne kroki montażu widoczne na poniższych zdjęciach:








Wymiana alternatora w sposób znaczący wpływa na poprawę ładowania, a różnica jest najbardziej zauważalna w pojazdach wyposażonych w dwa akumulatory.
brak komentarzy on Wymiana alternatora 70A (pasek klinowy) na 105A (pasek wielorowkowy) w Honkerze 2000 z silnikiem 4CTi90.