Opracował: AJAX
W autach typu Honker i Tarpan Honker stosowano następujące rodzaje przeniesienia napędu :
Reduktory:
- Reduktor Polmo Gniezno -1990r.-1995r. (generacja 1)

Synchronizowany z mechanizmem różnicowym między osiowym i blokadą między osiową, napęd stały na obie osie (4×4).
Charakteryzuje się dość głośną pracą . Jest to najczęściej występujący reduktor w Tarpanach Honkerach w zestawie z 5 biegową skrzynią biegów
- Reduktor Borg-Warner – 1990r.-2000r(?) – dokładna data zakończenia stosowania skrzyni rozdzielczej nie jest znana.

Synchronizowany z dołączanym napędem osi przedniej.
Do 1996r zastosowane były manualne sprzęgiełka załączania przedniego napędu. Po przeniesieniu produkcji do Lublina zastąpiono je automatami.
Najczęściej spotykany w zestawie z 5 biegową skrzynią biegów firmy Tremec.
Były montowane przez FSR w Poznaniu. Wiadomo o ok 150szt. aut, które wyjechały z Antoninka z taką skrzynią rozdzielczą. Spotykane też egzmeplarze honkerów z tym rodzajem skrzyni rozdzielczej wyprodukowane w DMP – brak informacji o skali produkcji.
- Reduktor Polmo Gniezno (zmodyfikowany) – 1996r.-2007r. (96-99 – generacja 2, 2000-2007 – generacja 3)
Synchronizowany z mechanizmem różnicowym międzyosiowym i blokadą międzyosiową , napęd stały na obie osie (4×4).
W 1995r. dokonano modyfikacji reduktora, co znacznie poprawiło jego kulturę pracy. Zmodyfikowano też flansze łączące reduktor z wałami zmieniając ilość mocowań z 4 do 6 . Najczęściej spotykany z 5 biegową skrzynią Tczew TS5-21. Generacja 2 i 3 różnią się niektórymi, drobnymi rozwiązaniami wewnątrz.
Reduktor IVECO – 1996r.-2007r.(dokładne daty nieznane)
Reduktor stosowany w pojazdach z silnikiem VM. Brak informacji o konkretnym typie reduktora, znany jedynie producent.
Reduktor KIA(Borg Warner) – 2009. – ….
Reduktor stosowany do czasów obecnych. Po wznowieniu produkcji przez DZT w 2008 roku zastąpił popularny i cieszący się dobrą opinią reduktor z Gniezna. Głównym powodem było zaprzestanie produkcji dotychczasowych skrzyń rozdzielczych.
Reduktor charakteryzuje się sterowaniem elektronicznym za pomocą pokrętła(4x2Hi,4x4Hi, 4x4Lo). Umożliwia odłączenie napędu przedniej osi.
Występuje razem ze skrzynią biegów KIA GY71.
Jeżeli zauważyłeś jakiś błąd w opisie lub posiadasz informacje uzupełniające – prosimy o informację!