Obrotomierz do Honkera 2000 – wersja 2 (polonez caro, diesel)

Drugą z metod zamontowania obrotomierza w zegarach od honkera 2000 jest adaptacja obrotomierza z bliźniaczych zegarów od poloneza caro (z wersji 1,9 diesel).

Jest to najprostsza z metod ponieważ obrotomierz idealnie pasuje do zegarów honkera 2000 w miejsce po zegarze analogowym oraz ma taką samą czcionkę i kolor podświetlenia(zielony).

Obrotomierz z poloneza caro diesla pasuje idealnie w miejsce analogowego zegara

Niestety aby nie było za prosto obrotomierz ten wymaga drobnej przeróbki w elektronice by prawidłowo wskazywał obroty. Po założeniu do zegarów h2000 bez przeróbek będzie nieprawidłowo pokazywać obroty oraz może nawet ulec uszkodzeniu.

W tym opisie pominę dość żmudny proces analizowania co i jak trzeba przerobić jednak dojście do tego, jak się okażę po przeczytaniu tego artykułu, prostego rozwiązania zajęło nam trochę czasu i spaliliśmy przy tym kilka obrotomierzy 🙂

MODYFIKACJA:

Należy wylutować opornik oznaczony na płytce jako R7 i zastąpić go opornikiem 10kOhmów.

Tu akurat połączono dwa oporniki by uzyskać 10kOhmów

Następnie po podłączeniu do zegarów i odpaleniu silnika należy sprawdzić wskazania obrotomierza i wyregulować go potencjometrem, który znajduje się na płytce tak by na biegu jałowym wskazywał ok 800obrotów/min.

Tym potencjometrem należy wyregulować poziom obrotów na biegu jałowym.
Gotowe zegary z założonym przerobionym obrotomierzem

brak komentarzy on Obrotomierz do Honkera 2000 – wersja 2 (polonez caro, diesel)