Tarpan Honker z 1991 roku, zarejestrowany jako pojazd specjalny.
Zakupiony w marcu 2017 roku od prywatnej osoby, z niespełna 37 000 km przebiegu.
Ciekawostka:
Pojazd ten stacjonował na terenie Szczecina, o czym świadczą znaki taktyczne jednostki obecne do dziś na pojeździe.
Posiada silnik Iveco o pojemności 2,5D oraz o mocy 75 KM. Prędkość maksymalna tego pojazdu wynosi ok. 100 km/h. Zużycie paliwa to ok. 15L /100 Km. Posiada dwa zbiorniki paliwa, 55 litrów każdy.
Pojazd ten składa się z oddzielnej kabiny oraz z kontenerowego przedziału medycznego w tylnej części. W przedniej części samochód wyposażony jest w dwa miejsca siedzące.
W kontenerowym przedziale medycznym, pojazd posiada: 4 podwieszane nosze sanitarne , krzesełko oraz boczną ławeczkę dla dwóch osób.
Egzemplarz ten nie posiada wspomagania kierownicy.
Napęd wszystkie koła 4×4.
Wyposażony jest w ogrzewanie postojowe webasto na benzynę (obecnie nie działa), modulator, tuby dźwiękowe TONSIL, sygnalizację ostrzegawczo-świetlną oraz w filtr do skażonego powietrza umiejscowiony nad przednią kabiną.
Ponadto w skład wyposażenia pojazdu wchodzi: brezentowa torba medyczna, szklane kroplówki, basen, kaczka, uchwyty na kroplówki oraz na butle z tlenem. W kontenerowej zabudowie przy oknach zamontowane są oryginalne roletki.
Po zakupie, z powodu
przecieku, w górnej części kontenerowej zabudowy, w pierwszej kolejności został
uszczelniony dach. Wymienione zostały również opony na R16 (w oryginale były w
rozmiarze 15’).
Zakupiono nowe nosze sanitarne, tuby dźwiękowe oraz naprawiono modulator
umożliwiając wydobywanie się dźwięku z głośników. W sygnalizacji
ostrzegawczo-świetnej wymieniono nowe klosze. Jest to jeden z nielicznych
egzemplarzy, który posiada ochronę tej sygnalizacji w formie metalowej kratki. Zakupiono
oraz odrestaurowano znaczek fabryki, która wyprodukowała ten pojazd.
W marcu 2019 roku został przeprowadzony generalny remont w wewnątrz kontenera medycznego. Została odbudowana przednia ściana oraz odnowiona zabudowa kontenera. Zostały również dokonane lekkie poprawki blacharskie.
jeden komentarz on Tarpan Honker 4022S – Magda i Paweł
Widzę ogromną szansę na powrót do służby zdrowia, karetek brakuje, jokosc się zgadza, napęd na 4 koła pomoże przy jakości polskich dróg. 😜 Po prostu jest ogromny niewykorzystany w pełni potencjał ! Brawo WY! 😊