Honker 2000 2N – pojazd rozpoznania pirotechnicznego (EOD) – Wojas

Honker 2000 2N wyprodukowany w lubelskiej fabryce w grudniu 2003r. jako 1400-tny honker 2000  🙂

 (13.04.2021)

 

Stan z września 2020r.

 

Samochód po kapitalnym remoncie, trwającym etapami od września 2015r. do końca 2020r. (prace doprowadzające do wymarzonego stanu wciąż trwają ale prawdopodobnie to ostatni etap, po którym pozostanie utrzymanie auta w stanie niepogorszonym). Wymienione lub zregenerowane zostało już chyba wszystko… Remont był realizowany pod czujnym okiem Roberta Kupczyńskiego oraz Wojasa, ostatni szlif wykonywał Przemek Bielecki w swoim warsztacie w Tułowicach. Honker poza samą odbudową przeszedł szereg poprawek i autorskich modyfikacji. Obecnie wygląda i działa lepiej niż fabrycznie nowy,  dodatkowo jest to obecnie egzemplarz chyba najlepiej doposażony w dodatkowe wyposażenie… 🙂


AKTUALIZACJA(sierpień 2019): Honker został wystylizowany na pojazd rozpoznania pirotechnicznego (EOD).

Foto: Czas wolny w terenie – sierpień 2019

 

 

Wnętrze:6

 


Więcej informacji o historii i remoncie auta dostępne>> TU <<

tap5
Odbiór auta z serwisu gdzie przeprowadzano remont główny – maj 2017… jeszcze wtedy nie wiedzieliśmy, że honker wróci tam rok później na wymianę reszty nadwozia (czyli elementów, które za pierwszym razem zostały wyłącznie naprawione punktowo, a nie wymienione na fabrycznie nowe) oraz ponowne lakierowanie całości.

 

Patryk Mikiciuk lubi Honkerteam :)
Remont został nawet „zatwierdzony” przez Patryka Mikiciuka 🙂

 

honker 2000 2n
Auto zaraz po remoncie głównym, nadwozie oraz podwozie doprowadzone do stanu fabrycznego. Na tym etapie pozostało do wykonania sporo prac mechanicznych – sierpień 2016. 

 

Honker  – sierpień 2017

 

IMG_0271
Honker – sierpień 2017

Targi Offroad Show_46

Wnętrze:

Wnętrze
Wnętrze doprowadzone do stanu fabrycznego, jeszcze przed modyfikacjami…

 

Ławeczki
Wnętrze doprowadzone do stanu fabrycznego, jeszcze przed modyfikacjami…

Wnętrze stan obecny:

krata

Wnętrze – stan po modyfikacjach

23669131_1882144952114778_7118747544744921205_o

 

WYPOSAŻENIE DODATKOWE:

  • Ogrzewanie powietrzne Eberspächer Airtronic D2 – pracujące niezależnie od silnika i systemu ogrzewania pojazdu. Urządzenie to zasysa chłodne powietrze z wnętrza pojazdu, ogrzewa je i wdmuchuje z powrotem. Sterowanie odbywa się zarówno z wnętrza pojazdu oraz przy pomocy pilota zdalnego sterowania typu Remote+.
  • Ogrzewanie wodne Webasto Thermo Top C – pracujące niezależnie od silnika i systemu ogrzewania pojazdu. Urządzenie to podłączone jest do systemu chłodzenia silnika, ogrzewany jest płyn przy przepływie przez urządzenie grzewcze. Jego głównym zadaniem jest wstępne podgrzanie silnika przed jego uruchomieniem (do ok 60stopni). Sterowanie odbywa się za pomocą telefonu (komendy sms) oraz z wnętrza pojazdu przy pomocy sterownika Webasto Multicontrol.
  • System dodatkowego akumulatora. Akumulator główny (Optima Yellow 55Ah) połączony z akumulatorem dodatkowym (Optima Yellow 55Ah) za pomocą specjalnego separatora firmy T-Max. W pierwszej kolejności ładowany jest akumulator główny, a dopiero gdy napięcie na nim wynosi powyżej 13,5V dołączane jest ładowanie drugiego. Wszystkie dodatkowe akcesoria wykorzystują prąd z akumulatora dodatkowego. Za pomocą specjalnego panelu zamontowanego na desce rozdzielczej, można monitorować stan naładowania obu baterii oraz łączyć je w sposób manualny np. w celu wspomagania rozruchu.
  • Lampa NOTEK – w kabinie znajduje się dodatkowy przełącznik, którym można ustawić trzy warianty zaciemnienia świateł. Przednie reflektory posiadają możliwość zamontowania osłon ograniczających rozpraszanie światła lub nakładek IR.
  • Kosz z 20 l kanistrem na dodatkowy zapas paliwa.
  • Wyciągarka Ramsey REP8000 o uciągu 3 600 kg.
  • Szperacz Hella Marine zamontowany na dachu, którego sterowanie odbywa się z wnętrza auta (już niebawem na aucie). W celu montażu szperacza wykonano na zamówienie specjalną podstawę poziomującą.
  • Dyskretne LEDowe lampy robocze oświetlające teren z boku i za autem.
  • Okratowanie ochronne szyby przedniej, okratowania ochronne lamp przednich, tylnych oraz bocznych kierunkowskazów, orurowanie przednie, długie progi boczne z nakładkami antypoślizgowymi.
  • Tapicerka (tj. fotele, ławeczki, boczki drzwi oraz osłony przeciwsłoneczne) wykonana z zielonej Cordury 1100dtex (Ranger Green IRR).
  • Pokrowce m.in. na koło zapasowe, wyciągarkę, pokrowce priorytetów drogowych, pokrowiec szperacza ręcznego, fartuch do osłony chłodnicy w czasie użytkowania w niskich temperaturach wykonane z zielonej Cordury 1100dtex (Ranger Green IRR).
  • Otwierane schowki w kesonach pod ławeczkami wykonane na indywidualne zamówienie.
  • Rozkładany podłokietnik z uchwytami na kubki zamontowany na ścianie grodziowej pomiędzy fotelami kierowcy a pasażera.
  • Podgrzewane lusterka.
  • Podgrzewane fotele przednie.
  • Klakson pneumatyczny.
  • Zamontowane urządzenie rozgłoszeniowe umożliwiające podawanie komunikatów głosowych.
  • Dwie żółte lampy ostrzegawcze na podstawach magnetycznych. W sytuacjach tego wymagających można je zamontować na dachu auta (w tym celu na dachu z tworzywa zamontowano specjalne, metalowe podkładki).
  • Radiostacja Motorola GM360 pracująca na paśmie UHF w tym m.in. kanały PMR.
  • Radiostacja CB.
  • Rozbudowany system audio: 6 dyskretnych głośników, dodatkowy wzmacniacz, zestaw głośnomówiący.
  • Kamera cofania z 7″ ekranem.
  • Antena wojskowa wraz z dodatkowym, specjalnym wspornikiem.
  • Rozbudowany zestaw biwakowy znajdujący się na stałe w aucie, w skład którego wchodzą: 2x fotel turystyczny, stolik turystyczny, materac dmuchany 140×190, śpiwór, 2x płachta biwakowa(tarp) ze stelażem, kuchenka gazowa, przybory do jedzenia i tgotowania itd.
  • Latarka akumulatorowa zamontowana na specjalnej bazie ładującej.
  • Zestaw saperski – łopata saperska, toporek survivalowy, siekiera.
  • Zestaw łańcuchów na wszystkie koła.
  • Specjalne zasłony umożliwiające zaciemnienie przestrzeni osobowo-towarowej.
  • Specjalna krata za fotelami kierowcy i pasażera przeznaczona do montażu wyposażenia dodatkowego – w szczególności toreb i ładownic systemu MOLLE..
  • System uchwytów na pylonach umożliwiających przewożenie części wyposażenia pod dachem pojazdu.
  • Zestaw gumowych uchwytów QuickFist do montażu dodatkowego wyposażenia.
  • Modyfikacja zegarów: zmieniono prędkościomierz na lepiej wyskalowany, dodano obrotomierz, zmieniono podświetlenie na LED.
  • Dodatkowe panele przełączników typu carling, służące do sterowania wyposażeniem dodatkowym.

ZDJ ĘCIA Z IMPREZ:

  1. Borne Sulinowo 2016r.
  2. Sylwester w terenie – 2016r.

 

 

brak komentarzy on Honker 2000 2N – pojazd rozpoznania pirotechnicznego (EOD) – Wojas