Przełącznik baków – honker 2000 (prawdopodobnie wszystkie od 1996r)

Opis poszczególnych elementów układu paliwowego ze szczególnym naciskiem na zawór/przełącznik baków oraz jego uszczelnienie.

W przypadku mojego auta (honker 2000) posiadałem fabrycznie dwa zbiorniki oraz ich przełącznik, jednak ktoś kiedyś musiał odkręcać od niego sztywne przewody paliwowe i po ponownym przykręceniu występowała nieszczelność (na zaworze pojawiały się kropelki paliwa).

Poszczególne elementy układu paliwowego w bezpośredniej okolicy przełącznika baków:

  • Zawór/przełącznik baków- koszt 200-300zł w zależności od sklepu – jego budowa jest tak prosta, że mało prawdopodobne jest jego uszkodzenie.
Fabrycznie nowe przełączniki baków
Fabrycznie nowe przełączniki baków

UWAGA! W honkerach starszej generacji (do 1995r) występują inne zawory baków tzn. z króćcami na większy gwint. Odkąd produkcję przejęło Daewoo króćce zmniejszono. Przewody paliwowe również mogą się różnić.

  • Przewody sztywne (zasilające oraz przelewowe) dla obu baków oraz przewody przednie (koszt jednego, nowego przewodu to ok 30-40zł):
przewód 001208200
przewód 221208200/001208200 (przewód zasilający – lewy bak)

– przewód 221208100/001208100 (przewód przelewowy – lewy bak)

przewód 001208400
przewód 221208400/001208400 (przewód zasilający – prawy bak)
przewód 001208500
przewód 221208500/001208500 (przewód przelewowy – prawy bak)
przewód 001208100
przewód 221208100/001208100 (przewód przelewowy przedni)

– przewód 221208000 (001208000) – przewód zasilający przedni

  • Wkrętki 782014596 –  E8Zn – koszt ok 10zł/szt
  • Pierścienie(baryłki) uszczelniające 779056585 – pierścień uszczelniający D8Zn – koszt ok 5zł szt (ceny ze sklepów honkerowych, w innych zapewne znacznie tańsze)
Wkrętki E8ZN oraz pierścienie uszczelniające D8Zn
Wkrętki E8ZN oraz pierścienie uszczelniające D8Zn

UWAGA! Po każdym odkręceniu sztywnych przewodów paliwowych od zaworu/przełącznika baków należy bezwzględnie wymienić pierścienie(baryłki) uszczelniające. W przeciwnym wypadku istnieje duża możliwość występowania nieszczelności. Wkrętki należy wymieniać jedynie jeżeli stwierdzimy ich zużycie/uszkodzenie.

Aby prawidłowo uszczelnić sztywne przewody w króćcach przełącznika należy założyć na przewód wkrętkę, a następnie pierścień uszczelniający. Tak przygotowany przewód należy wkręcić w odpowiedni króciec przełącznika.

Stary przewód paliwowy z nowym pierścieniem uszczelniającym i wkrętką - zostaw gotowy do wkręcenia w przełącznik baków
Stary, wyczyszczony przewód paliwowy z nowym pierścieniem uszczelniającym i wkrętką – zostaw gotowy do wkręcenia w przełącznik baków
Wkręcanie poszczególnych przewodów paliwowych w przełącznik baków.
Wkręcanie poszczególnych przewodów paliwowych w przełącznik baków.

Po prawidłowym dokręceniu wkrętek, nie powinny już występować żadne nieszczelności.

brak komentarzy on Przełącznik baków – honker 2000 (prawdopodobnie wszystkie od 1996r)