Modyfikacja kesonów (podstaw ławeczek)

Celem tej modyfikacji jest wykonanie łatwego dostępu do przestrzeni kesonów w autach nieposiadających zewnętrznych schowków.

Fabrycznie dostęp realizowany jest z zewnątrz przez małe schowki. Rozwiązanie to ma niestety sporo wad:

  • dostęp do przestrzeni ładunkowej odbywa się tylko z zewnątrz
  • dostęp do całej przestrzeni jest utrudniony z uwagi na małe rozmiary schowków
  • brak możliwości przewożenia większych przedmiotów np. skrzynki z narzędziami (za małe otwory schowków)
  • zewnętrzne schowki „kuszą” amatorów cudzej własności (zdarzają się przypadki podważania schowków)
  • otwory na schowki są piętą achillesową blacharki honkera (i tak nie najlepszej) – jest to jedno z pierwszych miejsc pojawiania się korozji

Dlatego jeżeli zakupi się pojazd bez schowków lub zamontuje się nowe poszycia boczne to radzimy ich nie wycinać.

Pojawia się wtedy problem dostępu do przestrzeni bagażowej pod ławeczkami – praktycznie tracimy dostęp do sporej przestrzeni bagażowej.

Istnieją dwa rozwiązania:

  • w miejsce kesonów wykonanie nowego stelaża pod ławeczki, który umożliwi dostęp
Przykładowe rozwiązanie niefabrycznego stelażu pod ławeczki
Przykładowe rozwiązanie niefabrycznego stelażu pod ławeczki
  • modyfikacja fabrycznych kesonów – rozwiązanie lepsze z uwagi na oryginalny wygląd auta.

Oryginalny, nowy keson wygląda tak:

Nowe kesony
Nowe kesony

OPCJA1:

Rekomendowana przeróbka polega na wykonaniu otworów w górnej części, tak aby dostęp znajdował się pod każdą z ławeczek.

Po wycięciu otworów należy  wzmocnić naruszoną konstrukcję za pomocą profili stalowych.

Wycięte drzwiczki należy zamocować na zawiasie oraz dołożyć jakieś uchwyty, które ułatwią otwieranie nowych schowków (my zastosowaliśmy takie jak na zdjęciu poniżej z uwagi na ich konstrukcję – jeszcze nie zostały zamontowane)

A oto kilka zdjęć przerobionych kesonów w aucie (zdjęcia zostaną uzupełnione, gdy kesony będą już pomalowane i zamontowane zostaną na nich ławeczki):

OPCJA2:

Połączenie krótkiego kesonu z długim, dzięki czemu mamy swobodny dostęp do części przestrzeni pod kesonami oraz zamkniętą część przestrzeni, do której dostęp jest przez dodatkowe, wycięte otwory.

 

brak komentarzy on Modyfikacja kesonów (podstaw ławeczek)