Wymiana alternatora 70A (pasek klinowy) na 105A (pasek wielorowkowy) w Honkerze 2000 z silnikiem 4CTi90.

Z uwagi na dużą ilość dodatkowych urządzeń elektrycznych w części naszych honkerów (m.in. dodatkowe akumulatory) szukaliśmy rozwiązania problemu niedostatecznego ładowania.

Znaczna część naszych honkerów jest z roczników 2000-2005 i posiadają jeszcze 70 amperowy alternator starego typu, napędzany paskiem klinowym. Nowsze egzemplarze już fabrycznie są wyposażone w alternatory 105 amperowe (pasek wielorowkowy) i stąd pomysł by w starszych autach dokonać wymiany układu ładowania na nowszy typ.

Operacja nie polega wyłącznie na wymianie samego alternatora. Niezbędna jest wymiana kół pasowych z przystosowanych pod pasek klinowy na takie przystosowane pod pasek wielorowkowy oraz zmodernizować sam system mocowań.

Z pomocą przyszła firma Motorpol, która na naszą prośbę przygotowała zestawy niezbędne do dokonania takiej przeróbki (obecnie znajdują się już w ich ofercie).

Zestaw do wymiany układu ładowania w Andorii 4CTi90, który można zakupić w firmie Motorpol

W pierwszej kolejności należy zdemontować stary alternator wraz z kołami pasowymi oraz mocowaniem.

Na zdjęciu widoczne elementy starego oraz nowego układu ładowania.
Stare i nowe koło pasowe.

Montaż nowych kół pasowych oraz mocowań. Łatwo zauważyć, że nowy system jest bardziej skomplikowany od starego. Kolejne kroki montażu widoczne na poniższych zdjęciach:

Wymiana alternatora w sposób znaczący wpływa na poprawę ładowania, a różnica jest najbardziej zauważalna w pojazdach wyposażonych w dwa akumulatory.

brak komentarzy on Wymiana alternatora 70A (pasek klinowy) na 105A (pasek wielorowkowy) w Honkerze 2000 z silnikiem 4CTi90.